woensdag 9 april 2014

London baby part 2!

"We moeten eigenlijk eens een dag gaan shoppen en lekker uit eten." 
"Ja ja, goed plan!" 
Zo gaat ongeveer ieder jaar ons gesprek. Met ons bedoel ik, mijn zusje, mijn moeder en ik. 
Uiteindelijk bleef het altijd bij "we moeten eigenlijk eens". Echt iets plannen deden we eigenlijk.
Tot afgelopen november.
"Een dagje Amsterdam. Of een dagje Den Haag." 
"Of een weekendje Londen!"
We riepen allemaal ja! Maar dan zou 1 iemand alleen moeten liggen op een hotelkamer. Niet handig, dus werd de zus van mijn moeder erbij gehaald. (I know, ze is dan mijn tante, maar ze gruwelt van het woord tante)

We boekten eind december een vlucht en een hotel appartement en afgelopen donderdag was het zover.
4 dames 4 dagen op pad in Londen. We hebben gelachen, gekletst, heerlijk gegeten en gensnoept en uiteindelijk ook nog geshopt.
Ik liep als een gids voorop en liet ze Londen zien. 
Wat houd ik van die stad! Ik heb er weer enorm van genoten.
Ik zou het liefste morgen weer gaan.



Eenmaal weer in Nederland grapten we, "volgend jaar Barcelona?".
Zou het? Zal ik volgend jaar een blogje schrijven dat we naar Barcelona (of een andere stad) gingen?



Ik houd ook van eten en ook dat kan in Londen heel goed!

Ontbijten deden we alle ochtenden bij Exmouth Coffee Company. Het zat om de hoek van ons hotel en  bijna naast de metro ingang, dus helemaal goed.
Het is een klein en heel knus koffiehuisje. Zittend aan een bar, waarachter de quiches, croissantjes, muffins en nog meer lekkers wordt klaargemaakt. 
Ook niet geheel onbelangrijk, de koffie was heerlijk!
De keuze is reuze, dus wij pakten iedere dag iets anders. Jummie! Mis het nu alweer.

Goede hamburgers eet je bij Byron. Ze zitten met verschillende vestigingen door heel Londen. 
Het is eigenlijk ontzettend simpel, maar de producten die gebruiken zijn ontzettend goed. 
De uienringen zijn echte uienringen en geen deegballetjes met een verdwaalde ui erin. Ook aan vegetariërs hebben ze gedacht. Ze maakten een veggieburger en dit keer niet met zo'n kleffe groentenburger, maar met portobello, paprika, ui en kaas. Ontzetten lekker, bevestigde mijn vegetarische zusje.

En dan Borough Market. Echt, heaven!
Noem het en ze hebben het. We proefden hier en daar wat. Als we een extra koffer mee hadden, hadden we die waarschijnlijk gevuld met lekkers van Borough Market.
En zoals ook wel eens gebeurd bij iemand die van eten houdt, proef je ook wel eens iets wat je echt niet lekker vindt.
Ik proefde champignonnenpate met truffel. Ik bespaar jullie details, maar mijn flesje water was heel snel leeg.


Op de laatste dag shopten we nog snel wat kleding, we haalden lekkere thee en ander lekkers bij Marks&Spencer en ik kocht eindelijk het laatste Hummingbird Bakery bakboek en een kookboek van The Hairy Bikers bij Selfridges.
Ik kan volgens mij nog 10 bladzijdes schrijven en 100 foto's posten over deze geweldig stad, maar voor ga ik nagenieten met de laatste restjes.







1 opmerking: