zondag 11 mei 2014

Ode aan The Hummingbird Bakery

Het begon met rabarber.
Ik was op zoek naar een lekker recept met rabarber. Aangezien ik geen fan ben van rabarber vielen er al veel recepten af. Totdat mijn zusje mij het recept doorstuurde van rabarbercake met amandelen van The Hummingbird Bakery.
Heerlijk. Goddelijk lekker zelfs!
Ik moest dat boek hebben.
In de uitverkoop vond ik heel toevallig beide boeken voor bijna de helft van de prijs!
Vorig jaar kwam boek nr drie uit en deze vond ik dit jaar in Londen voor de helft van de prijs! Goede deals dacht ik zo.

Ik bakte wat cupcakes, brownies en cheesecake, we smulden en ik deelde uit. Aan familie, vrienden en buren. Zij vonden het niet erg natuurlijk.
Op een gegeven moment was daar een moment van bezinning. Ik legde mezelf restricties op. De boeken mochten alleen nog maar van de boekenplank komen met verjaardagen of visite. (De hoeveelheid suiker, boter, room, roomkaas etc. speelden een grote rol in die beslissing). 
Maar als ik dan gaan bakken dan doe ik het natuurlijk wel heel goed. Of heel fout, het is maar net hoe je het leest natuurlijk.

En zo bakte ik: 
Een zoet-zoute chocoladetaart...

Een chocolade koekjes en cream taart..

Een appel cranberry en whiskey taart....

En wie naar Londen gaat moet naar The Hummingbird Bakery, dus dat deed ik trouw alle twee de keren. En probeer dan maar eens te kiezen uit al dat lekkers!
 
Van mijn brownie cheesecake heb ik helaas geen foto, maar gelukkig wel van het stuk rainbowcake wat mijn zusje nam. Het ruikt en smaakt naar mierzoete kauwgom.



Nu willen jullie natuurlijk weten wat de absolute topper is, maar oh wat is dat moeilijk. 
De brownie met kwark en frambozen, de blondies, de witte chocolade koekjes met cranberry en de pecantaart zijn grote favorieten, maar ik heb nog lang niet alles gemaakt uit de drie boeken.

Ik merk dat ik al een heleboel gebakken heb, maar dat we sneller zijn dan de foto's vaak. Dus dan krijg je helaas dit...

Opperdepop!


1 opmerking: