woensdag 5 november 2014

Op naar de 5km, alweer!

Hardlopen. Nooit gedacht dat ik er zo van kon genieten.
Dat ik hevig zou balen wanneer ik niet zou kunnen of mogen lopen. 

Het begon 2 jaar geleden. Het enthousiasme op fora en social media omtrent hardlopen was zo groots aanwezig, dat ik mezelf afvroeg of het ook iets voor mij zou zijn.
Ik kocht hardloopschoenen, scoorde goedkope hardloopkleding en zocht een schema. 
Vol goede moed stond ik op een ochtend op voordat iedereen wakker zou worden hier in huis en daar ging ik. Damn, dat valt tegen. 1 minuut hardlopen. Hallelujah!
Maar ik zette door. 
De minuut werd 2 minuten, 3 minuten, 6 minuten etc en ineens rende ik 30minuten aan 1 stuk!
Ik schreef me in voor de Run for Kika. Zocht sponsoren, haalde €175 op en liep 5km in 39.35.  Geen toptijd, maar ik was ontzettend blij. 
Ik ging verder en liep op een gegeven moment 7km. Heerlijk!


Maar toen moest ik toch toegeven aan de pijn in mijn kuit. Na de Run for Kika speelde een spier op, maar eigenwijze ik, ik negeerde het.
Totdat ik na een hardlooprondje verging van de pijn.
De fysio werd gebeld en toen begon het hele proces van herstellen.
Ik zal jullie de details, het gevloek en gebaal besparen, maar na de zomervakantie mocht ik na 11 maanden , eindelijk, weer beginnen. 


Precies op het punt waar ik 2 jaar geleden ook begon. Die ene minuut hardlopen was weer zwaar. Heel zwaar.
Maar oooo wat geniet ik er weer van! 
Ik doe het heel rustig aan op dit moment. Eerst weer eens op naar de 15minuten aan een stuk en daarna zien we weer verder. 

Ik was dus ook ontzettend blij dat ik een tijdje geleden een mailtje kreeg van Judith. Ik heb gewoon een paar hardloopschoenen gewonnen! Hoe cool is dat!

Ze is zelf ook fanatiek hardloopster en maakte bij 200 runs (en ze gaat nog steeds door) een foto van haar schoenen en iets kleurrijks wat ze tegenkomt. Vervolgens plaatst ze ze op Instagram met de hashtag #joelixruns en heeft zo een hele mooie collage bij elkaar gefotografeerd. Van die foto's zijn mooie kaarten gemaakt en die kreeg ik ook nog eens bij mijn schoenen! Echt heel gaaf!

Het is jammer dat ik gisteravond mijn rondje al gehad heb, dus ik moet toch nog even wachten tot morgen voor mijn eerste rondje op deze nieuwe schoonheden.

groetjes,
Joyce


2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat ze goed aan zijn gekomen en dat je het rennen eindelijk weer rustig op mag gaan bouwen. Heel veel ren-plezier, uiteraard zonder blessures, Joyce!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top meid! Ik vind het knap dat je het leuk bent gaan vinden dat hardlopen.
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen