dinsdag 14 oktober 2014

Herfst, herfst, wat heb je te koop?


Het kinderliedje wat mijn oma zong vanaf dat het eerste blaadje van de bomen naar beneden dwarrelde tot het eerste sneeuwvlokje was "herfst, herfst, wat heb je te koop?".
Dus het is ook helemaal niet vreemd dat ik hetzelfde doe. Zodra iemand "herfst" zegt, zing ik in mijn hoofd (of samen met kleuter hardop) het liedje.
Maar goed, de reden van mijn blogje is natuurlijk niet 300 woorden zemelen over een liedje en vroegah.
Nee, dit blog gaat over mijn raam. Ja, mijn raam.
De korte uitleg: we hebben een groot raam , jaren geleden hing ik er een tak op en ik maakte er een seizoenstak van die steeds wisselde van accessoires. De tak is er inmiddels af, maar de vensterbank is nog steeds mijn seizoenstafel. 

Inspiratie kreeg ik mede door Pinterest, maar nog veel meer door winkels die hun raam versierden met een mooie tekst of tekening met een raamstift. 
Ik kocht raamstiften bij de Hema, maar die bleven liggen. Ik wist gewoon niet wat ik erop moest schrijven/ tekenen. 
Ik wilde iets herfstigs. 
En hé, daar was dat liedje!
Na nog een rondje Pinterest voor de uitwerking, ben ik vandaag aan de gang gegaan.


Uiteraard moest ik in spiegelbeeld gaan schrijven en het begin ging dus ook even lastig, maar toen ik eenmaal bezig was ging het bijna vanzelf.
Vallende blaadjes en regen maakten het af!




(Het was heel lastig om het goed op de foto te krijgen. In het echt is de witte raamstift ook écht wit.)

Hebben jullie ook zo'n kinderliedje dat je moeder/vader/opa/oma/oom/tante/buurvrouw/slager etc altijd zong en jij nu nog steeds?

Groetjes,
Joyce


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het er gaaf uitzien. Mooi lettertype ook!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! En ik heb altijd precies datzelfde liedje in mijn hoofd! Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen